Your browser does not support JavaScript!


Parts trade - hoe ziet het er in verschillende delen van de wereld?


Elk land wordt gekenmerkt door verschillende ontwikkelingsgraden, met verschillende gewoontes die door de geschiedenis worden geregeerd. Dit weerspiegelt zich op het gebied van cultuur, wetenschap en economie en handel. In het verleden was de handel afhankelijk van geografische omstandigheden - staten met toegang tot de zee of grote rivieren hadden een voordeel ten opzichte van anderen. Het gebruik van de krachten van de natuur versnelde het transport en verruimde de territoriale mogelijkheden van potentiële transacties. Met de ontwikkeling van technologie en transport hebben mensen de natuur kunnen "inhalen". Paard- of riviervervoer werd vervangen door postdiensten. Er waren auto's, vliegtuigen of zelfs drones. Maar laten we ons richten op automobiel. Hoe ziet het er vandaag uit om auto's in verschillende delen van de wereld te verkopen?



Afrika


Het is het minst ontwikkelde continent in termen van handel en technologie. Dit is een zeer grote markt voor gebruikte onderdelen - ze zijn makkelijker te vinden uit nieuwe en originele onderdelen. Autofabrikanten investeren zelden in saloons met nieuwe auto's. Tenzij in de meer ontwikkelde landen zoals Egypte, Zuid-Afrika en Tunesië. Hoe ziet de traditionele Afrikaanse winkel met onderdelen eruit? Dit is meestal een eenpersoonsactiviteit. De "winkelbezitter" is zowel verkoper als leverancier. De verkoop vindt plaats op een stal of een speciaal aangewezen stuk grond. Het is gewoonlijk beperkt tot directe verkoop, zonder verzending.



Naast geld is de mogelijkheid om te verhandelen. U kunt bijvoorbeeld boodschappen vervangen door gebroken onderdelen van uw voertuig. De productlijn bevindt zich heel vaak direct voor het huis van de verkoper. Een bedrijf met auto-accessoires heeft een hoge sociale positie. Zij kunnen rijkere dorpsmensen of middelgrote ondernemers in grotere steden betalen. Het is echter belangrijk om te onthouden dat alles afhankelijk is van de specifieke staat. In Egypte lijkt de verkoop anders dan in Ethiopië of Madagascar.



Klein-Azië



In dit gebied zijn de winkels erg vergelijkbaar. De winkel eigenaar heeft een representatieve functie. Gekleed in een pak, een shirt en een onderscheidend lang das verwelkomt potentiële klanten al voor de deur van hun winkel. Omringd door een veelheid van onderdelen bij het zicht, met diverse caps, pakkingen en schroeven, wordt de kwaliteit van de producten aangemoedigd. Als gevolg daarvan brengt de klant buiten de nodige onderdelen een paar gadgets mee. Het is ook opmerkelijk dat geen land in de wereld van Ford Transit niet in dit deel van de wereld wordt aanbeden. Chrome spiegels? Lage suspensie? Aangepaste alu wielen? Plush zitplaatsen? Tientallen lichten op het voertuiglichaam? In Turkije zijn dergelijke dingen vaak brood. Daarnaast worden de meeste onderdelen in dit deel van de wereld vervaardigd, dus er zijn een groot aantal reserveonderdelen en accessoires. De keuze is bijna even groot als onze winkel! Aankopen in die regio - Vergeet niet over onderhandelingen. Prijzen op winkelplanken zijn vaak te duur, en verkopers zijn goed opgeleid in de onderhandelingen! Voor sommigen kan het gebrek aan onderhandeling als een overtreding worden behandeld!



Centraal Europa


Stationaire verkopen in deze regio verliezen langzaam belang. Dankzij de Europese Unie en het Schengen-gebied hebben de grenzen hun belang verloren. Dit maakt het gemakkelijk om te reizen en zaken te doen. Daarom verbreden bedrijven uit deze regio hun activiteiten en territoriale ruimtes uitgebreid naar heel Europa, of in ieder geval de gehele Europese Unie. Het beste voorbeeld is het Transit Center. Na verloop van tijd is vooruitgang geboekt. Naast de vaste verkoop heeft ook de postverkoop ontwikkeld. De kleine winkel is vervangen door een groot tijdschrift. Een eenvoudige website is vervangen door een uitgebreide online winkel. De aanpak van de klant is professioneel en snel. De opdrachtgever is erop aan om orders snel te accepteren, de goederen te verzenden en snel te leveren. Jaren van de praktijk zijn in staat om de marge van de fout tot nul te minimaliseren en het winkelproces zelf te optimaliseren. Het internet is de grootste concurrentie, omdat er de grootste selectie van onderdelen is. De aangeboden prijzen moeten zeer concurrerend zijn - de goedkoopste. Bedrijven in deze regio die op de markt zijn, associëren ook auto-eigenaren in sociale media, online forums of bij verschillende soorten rally's.



Natuurlijk - elke winkel is van elkaar verschillend, elke staat is in een andere mate ontwikkeld - dus de tekst is een beetje vereenvoudiging. Behandel het met een zoutkorrel (behalve het gedeelte over het Transit Centre).


Wist je dat ... ?

Onze andere blog artikelen:

Snel zoeken
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken