Your browser does not support JavaScript!


Wat is de toekomst van Ford?

In het afgelopen jaar hebben we allerlei informatie over plannen, ideeën en Ford-projecten geïmplementeerd. Sommige van hen hebben ook betrekking op Ford Transit. We zullen proberen deze informatie op een plaats te verzamelen. Krijg je riemen en ga met ons mee op een kleine reis naar de toekomst!



Elektrische auto's



De helft van Ford's zal hybridair en elektrische auto's zijn tegen 2020. In 2014 werden drie modellen van C-max Energi, Ford Mondeo Hybrid en Ford Focus Electric geïntroduceerd voor geselecteerde Europese dealer netwerken. Het werkte niet goed, bijvoorbeeld, de productie van de Mondeo Hybrid begon pas in november 2014. In 2020 zal er 4,5 miljard dollar uitgeven om een deel van zijn modelreeks te ontplooien. Op dat moment zal Ford 13 hybride en elektrische modellen aanbieden. Tegen het einde van het decennium zullen dergelijke voertuigen 40 procent bedragen. Aanbiedingen van deze fabrikant. De eerste stap is om op alle Europese markten de genoemde Focus Electric te introduceren.



Auto onderdelen van 3D-printer



Ford probeert 3D-afdrukken voor auto- en bestelonderdelen. Het bedrijf zal beginnen met spoilers, die gestroomlijnde decoraties vastgemaakt aan auto exteriors om ze sneller te laten zien. Momenteel testte het bedrijf onderdelen voor zijn Ford Performance raceauto-afdeling, maar in de toekomst kunnen 3D-gedrukte onderdelen worden gebruikt voor massamarktwagens en vrachtwagens.
De 3D-afdrukken vindt plaats in de fabriek van het bedrijf in Dearborn, Michigan, met behulp van een printer gemaakt door het bedrijf Stratasys (Ford: "in staat om auto onderdelen van bijna elke vorm of lengte af te drukken.")



Nieuw UK innovatiecentrum


Ford heeft gekozen voor het Verenigd Koninkrijk als de locatie voor de ontwikkeling van slimmer transport, waardoor er geen zorgen meer is over Brexit.
Het Europese smart cities onderzoekscentrum van het auto merk is gevestigd in Here East, de zakelijke hub in het Olympische park Stratford, dat ook thuis is voor BT Sport, University College London en de nieuw geopende Plexal tech hub.
"Het baseren van ons snel groeiende team hier in het hart van mobiliteitsinnovatie in Londen is van cruciaal belang om ons leren en de ontwikkeling van nieuwe technologieën te versnellen," zei Ford's vice-president en president van Europa, het Midden-Oosten en Afrika.
Ford heeft onlangs de nadruk gelegd op de technologie met de aanstelling van het hoofd van zijn bestuurdersloze auto-eenheid, Jim Hackett, als chief executive in een management shake up.



Zelfrijdende auto's


Ford heeft al een teen of twee in de toekomst geduwd. Vorig jaar kocht hij Chariot, een San Francisco-rijdende dienst die gebruik maakt van de Ford Transit 15-stoelwagens. Dit jaar heeft Ford aangekondigd dat het 1 miljard dollar in Argo AI investeert, een kunstmatige intelligentie en robotica outfit opgericht door voormalige Google en Uber engineers. Ze zullen werken aan software voor Ford's eerste volledig autonome voertuig, die het bedrijf zegt dat het in 2021 zal lanceren.
Mark Fields, voormalig CEO van Ford, onthulde in 2016 dat ze het personeelsbestand van Silicon Valley van Ford zullen verdubbelen en eind 2016 op 150.000 vierkante meter uitbreiden. Field's is veelbelovende autonome voertuigen voor massale doorvoer, dat is aan SAE Level 4 standaard van automatisering door 2021. Velden zijn in 2014 aangesloten bij Ford. Vanaf zijn start heeft hij onderzoek en ontwikkeling voor zelfrijdende auto's geprioritreerd. Field's ambitie is dat Ford voor de komende 100 jaar autonome voertuigen zal creëren.
Kortom, dit betekent bestuurdersloze voertuigen die geen stuurwiel of peddles hebben en in stedelijke omgevingen worden gebruikt. De Chinese zoekmachinebedrijf Baidu en Ford investeren zowel een gecombineerde 150 miljoen dollar in Velodyne LiDAR, die de makers van lichtdetectie en technologie voor 3D digitale beeldvorming zijn. Velodyne technologie maakt gebruik van een combinatie van camera's. Laserstraal sensor en licht die de omgevingsomgeving beoordelen, waardoor een 360 graden visuele kaartvorming wordt gecreëerd. Driverless voertuigen zijn duurder dan de normale auto's of bestelwagens.


Wist je dat ... ?

Onze andere blog artikelen: