Your browser does not support JavaScript!


Nissan Interstar - de jongste van de drie

De Nissan Interstar is het grootste bedrijfsvoertuig van Nissan in het segment van 3,5 ton en werd in 2002 onthuld. Dit jaar hebben Nissan en Renault hun krachten gebundeld. Nissan Interstar werd gecreëerd als opvolger van het Nissan Trade-model. Na de fusie uit 2002 sloot Nissan zich aan bij Renault en Opel, die een model met dubbele bestelwagen produceerden.

Nissan Interstar debuteerde in 2002 op de markt met zeer goede transporteigenschappen en een zeer functioneel interieur. Nissan Interstar was de enige van alle drie (Movano, Master, Interstar) zonder de variant van meer dan 3,5 ton. Dit was voornamelijk te wijten aan de behoeften van de markt waaraan het was gewijd. Nissan Interstar was beschikbaar in drie lengtes L1, L2 en L3. Het stond een comfortabele reis toe voor 2, 3, 6 of zelfs 16 personen.

In 2003 werd de front-end carrier van Nissan Interstar gemoderniseerd. Een volledig nieuwe look werd geïntroduceerd voor de koplampen, grille, motorkap en voorbumper. Homever, nieuw ontwerp is niet de enige verandering die in 2003 is geïntroduceerd. Dit jaar omvat het aanbod van Nissan ook een automatische transmissie, ABS, remassistent en (optioneel) ESP.

Alleen 1,9 dTi (80 PK), 2,2 DTi (90 PK), 2,5 dCi (100 PK), 2,5 DTI (115 PK), 2,5 dCi (120 PK), 2,5 dCi (145 PK), 2,8 DTI (114 PK) en 3,0 dCi (136 PK) voor de Nissan Interstar-aandrijving. De kracht werd op de voorwielen overgebracht door een handgeschakelde versnellingsbak met 5 of 6 versnellingen of een automatische versnellingsbak met 6 versnellingen.

In 2010 werd de productie van de Nissan Interstar beëindigd. In plaats daarvan verscheen een volledig nieuw model Nissan NV400, dat de samenwerking tussen Renault, GM en Nissan voortzette.

Lees volgende Nissan NV400 ->
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe