Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic I - Technisch Overzicht

De Renault Trafic I, geproduceerd tussen 1980 en 2001, stond bekend als een betrouwbare en veelzijdige lichte bedrijfswagen, ontworpen voor uiteenlopende transportbehoeften. Hij werd geleverd met zowel benzine- als dieselmotoren, en in verschillende carrosserievarianten. Klanten konden kiezen tussen een korte of lange wielbasis, met standaard of verhoogd dak. Voorwielaandrijving was standaard, terwijl achterwielaandrijving beschikbaar was voor hogere laadvermogens.

Renault Trafic I - Voertuigafmetingen

A - benzine, B - diesel

Renault Trafic I L1H1

Afmetingen Renault Trafic 1985

Renault Trafic I L1H2

Afmetingen Renault Trafic I

Renault Trafic I L2H2

Afmetingen Renault Trafic 1980

Renault Trafic I Chassisindeling

Afmetingen Renault Trafic 1982

Motorvarianten

De Renault Trafic I werd aangeboden met een breed scala aan motoropties. Zowel benzine- als dieselmotoren waren beschikbaar, in atmosferische en turboversies. De volgende motoren waren beschikbaar gedurende de productieperiode:

  • 1.6L Benzine (1980–1990): 72 pk bij 5.500 tpm, 115 Nm bij 3.500 tpm
  • 1.9L Diesel (1980–1994): 55 pk bij 4.000 tpm, 106 Nm bij 2.000 tpm
  • 1.9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 pk bij 4.200 tpm, 140 Nm bij 2.000 tpm
  • 2.0L Benzine (1985–1990): 92 pk bij 5.500 tpm, 140 Nm bij 3.500 tpm
  • 2.1L Diesel (1985–1991): 63 pk bij 4.000 tpm, 118 Nm bij 2.000 tpm
  • 2.1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 pk bij 4.500 tpm, 160 Nm bij 2.500 tpm
  • 2.4L Diesel (1985–1991): 71 pk bij 4.000 tpm, 124 Nm bij 2.200 tpm

Laadvermogen en laadruimte

Afhankelijk van de motorvariant en uitvoering bood de Renault Trafic I verschillende laadvermogens en laadvolumes. De beschikbare varianten waren:

  • L1H1 (Korte wielbasis, standaard dak): Tot 800 kg laadvermogen
  • L1H2 (Korte wielbasis, hoog dak): Tot 1.000 kg laadvermogen
  • L2H1 (Lange wielbasis, standaard dak): Tot 1.000 kg laadvermogen
  • L2H2 (Lange wielbasis, hoog dak): Tot 1.200 kg laadvermogen

Transmissie en aandrijflijnen

De Trafic I werd geleverd met zowel voor- als achterwielaandrijving, afhankelijk van de uitvoering en het gebruik. Alle versies waren voorzien van een handgeschakelde transmissie – een automaat werd niet aangeboden in deze generatie. De aandrijfopties bestonden uit:

  • Voorwielaandrijving: Standaard bij de meeste L1H1- en L2H1-modellen
  • Achterwielaandrijving: Beschikbaar voor bepaalde L2H2-modellen met hogere draaglast
  • Transmissietypes: 4-versnellingsbak handgeschakeld, 5-versnellingsbak handgeschakeld

Interieur en comfort

De Renault Trafic I bood een praktisch en comfortabel interieur, met uitrustingsniveaus die varieerden per uitvoering:

  • Bestuurdersstoel: Verstelbaar, met hoge rugleuning voor extra ondersteuning
  • Passagiersstoelen: Verkrijgbaar in diverse configuraties, waaronder banken voor maximaal 9 personen in de minibusversie
  • Cabine-uitrusting: Hogere uitvoeringen boden airconditioning, centrale vergrendeling en een verbeterd audiosysteem

Veiligheidsvoorzieningen

De vroege modellen van de Renault Trafic I waren uitgerust met basale veiligheidsvoorzieningen. Naarmate de productie vorderde, werden extra functies toegevoegd:

  • Remsysteem: Schijfremmen voor, trommelremmen achter
  • Veiligheidsgordels: Standaard voorin, verbeterde systemen in latere modellen
  • Optionele veiligheidsfuncties: Airbags en ABS beschikbaar vanaf 1994 op geselecteerde modellen
 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe