Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic 2001-2014 – Technisch Overzicht

De Renault Trafic II, geproduceerd tussen 2001 en 2014, is een veelzijdig bedrijfsvoertuig dat werd ontwikkeld in samenwerking met de Opel/Vauxhall Vivaro en Nissan Primastar. Dankzij de flexibiliteit, ruime laadcapaciteit en efficiënte motoropties blijft dit model een betrouwbare keuze voor uiteenlopende zakelijke toepassingen.

Renault Trafic II – Afmetingen

Renault Trafic II L1H1 Afmetingen

Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 4.782 3.098 1.944/1.960 2.400 1.285 1.000

L1H1

A: 4.782 mm

B: 3.098 mm

C: 1.944/1.960 mm

D: 2.400 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Renault Trafic 2013 L2H1 Afmetingen

Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.182 3.498 1.962/1.969 2.800 1.285 1.000

L2H1

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 1.962/1.969 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Renault Trafic II L2H2 Afmetingen

Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)

A - Totale lengte, B - Wielbasis, C - Totale hoogte, D - Maximale laadruimte lengte, E - Hoogte schuifdeur, F - Breedte schuifdeur
Symbool A B C D E F
Afmetingen (mm) 5.182 3.498 2.464 2.800 1.285 1.000

L2H2

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 2.464 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Aanvullende Informatie

De Renault Trafic II heeft een standaard carrosseriebreedte van 1.904 mm (zonder spiegels) voor alle modellen. Dit maakt het voertuig geschikt voor stedelijk gebruik terwijl het toch een ruime laadruimte biedt.

Laadvermogen en Transportoplossingen

De Renault Trafic II is ontworpen om aan de behoeften van bedrijven te voldoen die een betrouwbare en ruime transportoplossing nodig hebben. Dankzij de verschillende carrosserieconfiguraties biedt het model flexibiliteit op het gebied van laadvolume en draagvermogen, waardoor het geschikt is voor uiteenlopende toepassingen.

Laadvolume en Draagvermogen

Configuratie Laadvolume (m³) Maximale laadlengte (mm) Draagvermogen (kg) Europallet capaciteit
L1H1 5,0 2.400 1.200 2
L2H1 6,0 2.800 1.200 3
L2H2 8,3 2.800 1.200 3

L1H1

Laadvolume: 5,0 m³

Maximale laadlengte: 2.400 mm

Draagvermogen: 1.200 kg

Europallet capaciteit: 2

L2H1

Laadvolume: 6,0 m³

Maximale laadlengte: 2.800 mm

Draagvermogen: 1.200 kg

Europallet capaciteit: 3

L2H2

Laadvolume: 8,3 m³

Maximale laadlengte: 2.800 mm

Draagvermogen: 1.200 kg

Europallet capaciteit: 3

Efficiënte Laadmogelijkheden

De Renault Trafic II heeft een lage laadvloer die het laden en lossen vereenvoudigt. De brede achterdeuren en grote schuifdeur zorgen voor gemakkelijke toegang tot de laadruimte. Daarnaast beschikt het voertuig over meerdere sjorpunten in de laadruimte om lading veilig te bevestigen.

De L2-modellen bieden extra laadcapaciteit en kunnen tot drie Europallets vervoeren, waardoor ze ideaal zijn voor grotere ladingen. Dankzij de combinatie van laadruimte-optimalisatie en wendbaarheid blijft de Renault Trafic II een geschikte keuze voor zowel stadsvervoer als lange afstanden.

Motoropties en Brandstofefficiëntie

De Renault Trafic II werd geleverd met verschillende benzine- en dieselmotoren om aan diverse zakelijke behoeften te voldoen. De dCi-dieselvarianten bleken bijzonder populair vanwege hun evenwicht tussen prestaties en zuinigheid.

Beschikbare Motoren en Specificaties

Motor Vermogen (PK) Koppel (Nm) Transmissie Brandstofverbruik (l/100 km)
1.9 dCi 82 190 5-versnellingsbak handgeschakeld 7,5 - 8,0
1.9 dCi 100 240 5-versnellingsbak handgeschakeld 7,2 - 7,7
2.0 dCi 90 290 6-versnellingsbak handgeschakeld 7,0 - 7,5
2.0 dCi 115 300 6-versnellingsbak handgeschakeld 6,8 - 7,3
2.5 dCi 135 320 6-versnellingsbak handgeschakeld 7,3 - 7,8
2.5 dCi 150 350 6-versnellingsbak handgeschakeld / automatisch 7,1 - 7,6
2.0 16V Benzine 120 190 5-versnellingsbak handgeschakeld 9,5 - 10,0

Rijervaring en Efficiëntie

De Renault Trafic II biedt een comfortabele rijervaring en een efficiënt brandstofverbruik. In latere modellen werd een 6-versnellingsbak geïntroduceerd, wat zorgde voor een verbeterde brandstofefficiëntie en soepelere prestaties op lange afstanden. De 2.5 dCi-motor is ideaal voor zware ladingen, terwijl de 1.9 dCi- en 2.0 dCi-varianten een uitstekende balans tussen kracht en zuinigheid bieden.

Trekvermogen en Aanhangwagenondersteuning

De Renault Trafic II is niet alleen een ruim bedrijfsvoertuig, maar biedt ook een indrukwekkend trekvermogen, waardoor het een geschikte keuze is voor bedrijven die extra transportcapaciteit nodig hebben.

Maximaal Trekvermogen

Motor Trekvermogen met rem (kg) Trekvermogen zonder rem (kg)
1.9 dCi (82-100 PK) 2.000 750
2.0 dCi (90-115 PK) 2.000 750
2.5 dCi (135-150 PK) 2.000 750
2.0 16V Benzine (120 PK) 1.800 750

1.9 dCi (82-100 PK)

Trekvermogen met rem: 2.000 kg

Trekvermogen zonder rem: 750 kg

2.0 dCi (90-115 PK)

Trekvermogen met rem: 2.000 kg

Trekvermogen zonder rem: 750 kg

2.5 dCi (135-150 PK)

Trekvermogen met rem: 2.000 kg

Trekvermogen zonder rem: 750 kg

2.0 16V Benzine (120 PK)

Trekvermogen met rem: 1.800 kg

Trekvermogen zonder rem: 750 kg

Geavanceerde Aanhangwagenondersteuning

De Renault Trafic II is uitgerust met diverse systemen die de stabiliteit en veiligheid verbeteren bij het trekken van een aanhanger:

  • Trailer Stability Assist (TSA) – helpt de controle te behouden bij het trekken van zware ladingen.
  • Hill Start Assist – voorkomt achteruitrollen op een helling.
  • Elektronische Stabiliteitscontrole (ESC) – verbetert de controle bij het rijden met een aanhanger.
  • Optionele trekhaak – verkrijgbaar als fabrieksoptie of aftermarket-accessoire.

Met een maximaal trekvermogen van 2.000 kg (met geremde aanhanger) is de Renault Trafic II een betrouwbare keuze voor bedrijven die zowel laadruimte als trekcapaciteit nodig hebben.

Facelift en Verbeteringen – Renault Trafic II

In 2006 onderging de Renault Trafic II een facelift, waarmee zowel het uiterlijk als de prestaties werden geoptimaliseerd. De updates richtten zich op modernisering van het ontwerp en verbetering van efficiëntie, veiligheid en rijcomfort.

Belangrijkste Wijzigingen bij de 2006 Facelift

  • Exterieurverbeteringen: Een herontworpen grille, vernieuwde koplampen en een gemoderniseerde bumper zorgden voor een eigentijdsere uitstraling.
  • Interieurupdates: Verbeterde dashboardmaterialen, een vernieuwd instrumentenpaneel en extra opbergruimte verhoogden het gebruiksgemak.
  • Veiligheidsvoorzieningen: Standaard airbags voor bestuurder en passagier in de meeste uitvoeringen, verbeterde remsystemen en optionele parkeersensoren.
  • Aandrijflijnverbeteringen: De zuinigere 2.0 dCi-motor verving in bepaalde markten de oudere 1.9 dCi-motoren.
  • Verhoogd rijcomfort: Betere geluidsisolatie zorgde voor een stillere cabine en verbeterde stoelen verhoogden het zitcomfort en de duurzaamheid.

Dankzij deze upgrades bleef de Renault Trafic II competitief binnen het segment van middelgrote bedrijfswagens. De verbeterde veiligheid, efficiëntie en het extra comfort zorgden ervoor dat het model aantrekkelijk bleef voor professionals en bedrijven.

 
Gebruik trefwoorden om het artikel te vinden.
Geavanceerd zoeken
Transit Center in Europe